Monday, August 1, 2011

3 hari sebelum puasa

Jumaat 29 Julai
Kiut Mr Durian
Hari ni memang la terbaik, setelah bertahan hampir 3 minggu aku mengidam nak makan durian akhirnya tercapai juga. Aiseyman sejak dari kat JB lagi aku tahan x nak makan durian. Hahaha, betul-betul selesai je dari solat Jumaat aku dengan membe aku yang bertunggangkan moto ex5 terus dengan pantas serbu kedai jual durian tepi jalan dah takde masa nak belek-belek bantai je beli..hari yang sama juga aku mentah kedarah makan habis sebiji durian aku sental sorang-sorang lopas tu lagi sebiji aku buat bubor durian, lagi sebiji aku kasi gang aku last tinggal satu lagi aku bantai hari ahad masyukk!!!!!!

Sabtu 30 Julai
Berangan naik Rollercoaster
tuan empunya kereta senyum jela :(

Ini pun hari yang best juga berBBQ di PD, sebab hari ni la aku dapat kenal hati budi budak-budak kelas aku. Paling tak boleh blah kereta gang pulak boleh breakdown di highway otw ke PD. argggghhh!!! tension ha tula nak sangat panduan alonso itu dia..da stuck dekat highway dari jam 5.30pm camtu sampai la jam 8.30pm..brrrrrrr sabo jela. 3jam stuck di highway macam perangai budak-budak ni buat hahaha. So sesampai je PD nafsu buas nak mandi da tak terlayan terpakse juga la meredah perasaan mandi laut malam-malam, tapi apakan daya lahai tak dalam mane pun paras lutut itu pun dah redah jauh hampir 1km dari pantai haisssshhhh ombak pun takde..hurrmmmmmm sabo jela.

Ahad 31 Julai
hari terakhir sebelum seluruh umat islam menunaikan rukun islam yang ketiga iaitu berpuasa. So malam sebelum berpuasa tadi aku dan gang sempat pergi berjemaah di masjid untuk solat sunat tariwih dan witir. Alhamdulillah

so jangan lupe ye untuk niat puasa
siapa-siapa yang takut terlupa untuk berniat tu bole la terus niat sebulan penuh untuk mengelakkan perkara itu berlaku~
sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan Ramadhan kerana Allah Ta'ala

Sahaja aku berpuasa esok hari bagi menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Ta'ala

puasa jangan tak puasa tau..ehehe semoga anda semua diberikan 1001 keberkatan bulan Ramadhan amin :)

No comments:

Post a Comment