Friday, December 10, 2010

4am

jumaat 10/12/2010, baru jek 6 ari selepas thn kelahiran aku n xsampai smggu masok study untk sem ni trus dpt kerenah badan susah nk lelapkan mata so terpaksa la aku berjg cz klas plak jam 8am takut miss..by de time berjg tgk muvie tetiba mak call dlm jam4.16am mnyatakan yg nenek sudah mndapat seruan dr PenciptaNya, lebih kurg jam 3am lebih nenek aku mnghembuskan nafas untk kembali ke Rahmatullah..

"teringat dlu time kecik2 sllu mmbeli belah dkt kebun blkng umah nenek haha..bnyk aku blaja dr dia, cara nk petik nenas den tanam pkok nenas, biji kopi, amik limau nipis buat mandi dan paling best badan kene sedut dgn kutu babi opsss..haha biasa la aktiviti dkt semak samun..tgk babi berlari dpn mate aku..like always bdk laki so sgt nakal trmasok aku jugak..sllu kene marah dgn nenek haha..smpai kadang2 amik ati if kene marah..:)..tp setahun lepas nenek jatuh sakit..lepas lebih kurng setahun atau lebih mghadap dugaan, kini sudah masanya die pergi jmpe Maha Pencipta.."

setiap mula ade pengakhirnya dan aku bersyukur sbb tamat sudah dugaan yg nenek aku tmpoh dlm mase die sakit dan selama kehidupan die..dan untk aku, walaupn usia masih muda tp memikirkan tntang kematian yg akan kunjng tiba adalah perkara syar'a atau trbaik untk diri aku.."Rasulullah pernah berkata ~"Orang yang paling berakal adalah orang yang paling banyak mengingat kematian." semoga aku mendapat cahaya hidayah dan iktibar dr kejadian ulang tahun dan pemergian arwah nenek amin.. semoga roh arwah nenek dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama org2 soleh dan soleha amin..alfatihah..

2 comments:

  1. salam takziah wan....
    u nakal? haha..mst pening mak n ayah u nak layan kan..wakaka =D

    ReplyDelete
  2. thanks sue..haha..paling nakal n degil..biasa laki kot..hhehe..:)

    ReplyDelete