Sunday, July 22, 2012

Harapan Ramadhan

Assalamualaikum semua dan salam ramadhan ye diucapkan. Hari ni da masuk hari yang kedua ramadhan so macam mana experience so far? pasti ok punya kan. Bagi wa ramadhan kali ni tak macam ramadhan 3 tahun lepas. Kalau 3 tahun lepas fully wa berbuka, sahur dan terawih sebagai seorang student dan experience wa lakukan kesemuanya bersama gang-gang di kolej. Tapi sekarang sudah tidak, mungkin reunion nanti InsyaAllah buka ramai-ramai kot kalau berpeluang. Rasa rindu pun ada juga, tapi nak buat macam manakan kene lelex juga la. Tapi paling best wa rasa untuk 2 tahun berturut-turut wa jadi chef masak dan postkan rancangan masak memasak haha itu yang paling tak boleh belah, kalau siapa yang perasan tahun lepas wa banyak post resepi dekat blog wa ni, tapi untuk tahun ni tidak kot sebab bukan lagi student. Tak percaya bole try stalk entry-entry wa tahun lepas time bulan pose..hehe

So untuk 2012 kali ini wa merasa a whole new experience dalam buku baru wa, kalau dulu experience sebagai seorang student tapi sekarang sebagai worker pula. Berkerja dalam bulan puasa macam mana la gamaknya ye, hopefully wa dapat tahan. Tahun ni pun wa rasa tak ada rancangan masak memasak daripada wa macam dulu-dulu. So tahun 2012 ni adalah tahun untuk wa merapatkan silaturrahim dengan seluruh keluarga wa, almaklum la 3 tahun lepas tak berpeluang. So untuk first time ini aku kene mulakan langkah.

So jangan lupa niat puasa ye :)
sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan Ramadhan kerana Allah Ta'ala
Sahaja aku berpuasa esok hari bagi menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Ta'ala

So sebelum wa habiskan entry kali ini, apa kata kita layan lagu daripada Raihan dan Manbai - Harapan Ramadhan. Wa rasa lagu ini menjadi significane bila tiba bulan Ramadhan. Alhamdulillah semoga kita semua peroleh apa yang kita Doa kan InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment