Thursday, May 31, 2012

Paranormal

As-salam semua and Hola!!!!! Yawwwww so kali ini punya segment wa ingat nak cerita pasal quote dari someone yang aku rasa dia punya quote sangat urhmm!!! berpatutan dengan zaman sekarang. 

"We make a living by what we get, but we make a life by what we give." - Sir Winston Churchill

Sir cakap, taraf kemampuan seseorang untuk menyara kehidupan mereka adalah bergantung kepada  usaha yang mereka berikan. Makna kalau lu orang berusaha gunakan kudrat tahap panjat tingkat 1 maka jangan mengharap untuk mampu terus ke tingkat 3. lebih kurang macam itulah. Jadi usaha lu orang adalah tangga kejayaan lu orang jua. Tapi kita meneruskan perjalanan dalam kehidupan dengan apa yang telah diberikan. Maka setiap kehidupan dalam dunia tak kira manusia, haiwan dan etc ini telah diberikan bahagian sama rata, cuma sama ada kehidupan itu sendiri yang berusaha untuk mendapatkan bahagian itu ataupun tidak. Siapa rajin dia akan dapat kesenangan, orang kata bukan senang nak jadi senang dan bukan susah nak jadi susah.

Oh lupa nak beritahu lu orang Sir Winston Churchill ni siapa, Ok sir ini adalah bekas Perdana Menteri UK time perang dunia kedua dia juga merupakan seorang askar. Dia adalah salah seorang yang sangat berpengaruh dan berkuasa pada abad pemerintahan dia. Paling best hanya dia seorang sahaja perdana menteri UK yang pernah di anugerahkan Nobel Prize dalam Kesasusteraan. Ha siapa kata abang ashkar tak boleh main sastera, anythings is possible kalau kita berani

No comments:

Post a Comment